Jesteś tutaj: polskipodatek.pl > Własna firma > Odpowiedzialne prowadzenie firmy

Jak podpisać dobrą umowę o konto?

Podpisując umowę z bankiem i zakładając konto musimy liczyć się tym, że obsługa konta oraz wszelkie wątpliwości będą przez nią regulowane. Bywa, że pomimo tego, iż bank reklamuje dane konto jako darmowe, jego użytkownik będzie proszony o wnoszenie opłat, na przykład za korzystanie z karty płatniczej. Jednakże to, ile ta opłata będzie wynosić, to zazwyczaj indywidualna kwestia każdego banku. Niektóre rezygnują z niej całkowicie, jeżeli klient w okresie danego miesiąca dokona transakcji na określoną minimalną kwotę właśnie przy użyciu karty. Ma to zachęcać do płatności bezgotówkowych i trzymania wszystkich pieniędzy w banku. Dobrze jest także podczas podpisywania umowy sprawdzić, w jakiej sytuacji można ją wypowiedzieć i jakie terminy obowiązują. Banki oferują coraz częściej także otwarcie dodatkowych kont, takich jak oszczędnościowe czy walutowe. Oczywiście w umowie powinno być określone, na jakich zasadach można z nic korzystać i jakie wiążą się z tym koszty. Dlatego z pewnością z umową o prowadzenie rachunku bankowego powinno się zapoznać dokładnie, tak samo jak z umową o udzielenie kredytu.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.